تا
كنون در خصوص شيوههاي حفظ قرآن، آثار متعددي نگاشته شده؛ ولي به اصول
روانشناختي حفظ قرآن توجه كمتري شده است. اين نوشتار در پي استفاده از
يافتههاي روانشناسي براي تسهيل كار حافظان قرآن و ماندگاري بيشتر آيات
حفظ شده در ذهن آنان است. در اين تحقيق، موضوعات روانشناختي دانش، انگيزش،
اراده، تكرار و مرور، بسط و گسترش، سازماندهي و رعايت بهداشت و تغذيه
مناسب مورد توجه قرار گرفته است.
در موضوع، دانش آگاهي از علوم پيشنياز وروش اصولي حفظ قرآن و نيز شناخت خود و سبك يادگيري مطمح نظر قرار گرفته است. اموري كه انگيزش فرد را براي حفظ قرآن افزايش ميدهد، ذيل عنوان انگيزش بررسي شده است...
در موضوع، دانش آگاهي از علوم پيشنياز وروش اصولي حفظ قرآن و نيز شناخت خود و سبك يادگيري مطمح نظر قرار گرفته است. اموري كه انگيزش فرد را براي حفظ قرآن افزايش ميدهد، ذيل عنوان انگيزش بررسي شده است...